ساختمان ThyssenKrupp برای آزمایش آسانسورهای مگلو تقریباً آماده‌شده است

شرکت ThyssenKrupp می‌خواهد آسانسورهایی بسازد که علاوه بر بالا و پایین رفتن به پهلو هم حرکت کنند. اما چنین دستگاهی را چگونه می‌توان آزمایش کرد، آیا باید یک برج عظیم به سبک راپانزل ساخت؟! شرکت ThyssenKrupp هفته گذشته اعلام کرد، در حال تمام کردن مراحل ساخت برج ۷۶۱ فوتی (حدود ۲۳۱ متر) هستند که به آزمایش این آسانسورهای آینده‌نگرانه اختصاص می یابد.

RTEmagicC_150729_TKE_Turm_Rottweil_3.jpg

RTEmagicC_150729_TKE_Turm_Rottweil_2.jpg

این برج بتونی که در آلمان ساخت شده، ۱۲ شافت دارد که ۳ شافت آن به کاربردهای چندگانه اختصاص دارند. آسانسور طراحی‌شده به‌ جای کابل برای خودروبرها از نیروی مغناطیس استفاده می‌کند. حذف کابل‌ها امکان ساخت ساختمان‌های بلندتر و همچنین حرکت عمودی راحت‌تری را فراهم می‌کند. علاوه بر این‌ها خودروبرهای چندگانه می‌توانند از طریق شافت­های مشابه حرکت کنند.

teaser-magnetic-horizontal-elevators

اسکلت ساختمان ThyssenKrupp طی دو هفته آینده به پایان می‌رسد، قرار است از این ساختمان برای آزمایش آسانسورهای فوق‌سریع با سرعتی بیش از ۶۰ فوت بر ثانیه (حدود ۱۸ متر بر ثانیه) بهره برده شود.

پ.ن:مگلو (Maglev) مخفف واژه‌های magnetic (مغناطیس) و levitation (شناور) است. آسانسورهای مگلو که از نیروی الکترومغناطیسی بهره می‌گیرند، به‌طور شناور در هوا و بدون دریافت مقاومت زیادی از محیط می‌توانند با سرعت‌های بسیار زیادی حرکت کنند.

منبع

۰
تکنولوژی علمی معماری ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ فرید کریمی